Aloha!

Eilen illalla jo aloitin blogimerkinnän tekoa Evijärven takahuoneessa. Mutta tuli ja leimaus!! puhelin jolla kyseistä merkintää värkkäsin, ilmoitti akun olevan loppu ja sammutti itsensä kesken kiihkeän kirjoittamisen. Arvaatka jäikö mitään siitä kirjoituksesta talteen mihinkään? ei.. kele.. Tästä masentuneena otin kotimatkalla hieman lohdutusta jä tuoksuin aamulla kotiin saapuessani hivenen keikalle :)

Mutta siis viikonloppumme oli HUIKEA! Varoitus: kirjoitus sisältää paljon kuvia, jotka eivät välttämättä kiinnosta ketään. Sinua on ainakin varoitettu.

PERJANTAI 13.10.2006 SAVONLINNA

Ilmassa oli pahan merkit kun perjantaina 13. päivä lähdimme kohti Savoa. Bussi poimi minut sekä valoteknisen hahmomme Tampereen juna-aseman tienoilta 20 minuuttia myöhässä alkuperäisestä aikataulusta. Mitähän tästä mahtaa tulla, pohtivat kaikki hiljaisina ja kalpeina. Jännitys bussissa oli tiheää, niin tiheää, että sitä olisi voinut veitsellä leikata jos niin olisi halunnut tehdä.

Matkalla pysähdyimme jossakin, jollekin marketille täydentämään muona ja juomavarastoja. Useissa marketeissahan on ilmoitustaulu, johon voi jättää ostetaan, myydään, vaihdetaan, varastetaan, halutaan, palveluksia tarjolla tyyppisiä ilmoituksia, niin myös tässä marketissa. Sitä tutkaillessa osui silmiin yksi hivenen erilainen ilmoitus.

Kyseinen sementtimylly ilmoitus huvitti suunnattomasti ryhmäämme, joskin en ymmärrä täysin, että miksi.. Ehkä tällä huvittuneisuudella pyrittiin pitämään ilmeistä hermostuneisuutta piilossa. Mene ja tiedä..

Huolimatta myöhästyneestä startista, saavuimme silti ajoissa Savonlinnaan. Esiintymisen suorituspaikkana toimi OKL-liikuntahalli. Järjestäjät olivat huolehtineet ajoissa lavan ja sähköt valmiiksi, joten meidän ei tarvinnut odotella, eikä kiukutella mistään tällaisista asioista. Paikan pikantti erikoisuus oli vaahtomuovipaloilla täytetty allas, joka sai koko esiintyjäryhmämme innostumaan lapselliseen riehumiseen.

Kuvat joissa hypimme ja pompimme tuossa "altaassa" ovat vain harvojen ja valittujen silmille.
Videot kyseisestä toiminnasta ovat vielä harvempien silmille.

Koska me tekniikan henkilöt olemme julmia julmureita ja piiskureita pakotimme pienen rumpalipoikamme rakentamaan oman tonttinsa. Pienen kitinän jälkeen hän suoriutui tehtävästään.

Rumput nimiset lyömäsoittimet valmiina lyötäviksi.
(päätön hahmo on meidän päätön foh-man. toim. huom.)

Saatuamme kaiken valmiiksi iltaa varten, eli kun olimme rakentaneet lavan soittoa varten kelvolliseksi sijoittamalla sinne soittimia, sekä ääni- ja valokalustoa, pääsimme lähtemään hotellille hetkeksi lepäämään. Tosin bussimme oli sumputettu parkkialueella sen verran hyvin henkilöautoilla, että matkustimme hotellilla ja sieltä takaisin rehvakkaasti taksin kyydissä. Rock'and'or'Roll beibi!

Tunnelma välähdys keikalta.

Keikka oli tunnelmaltaan onnistunut ja kohtuullisen riehakas. Itse olin huolissani lavan kestävyydestä, se kun tuppasi huojumaan melko tavalla poikien tarjoillessa parastaan yleisölle. Se kesti kuitenkin hienosti :)
Edellisessä blogimerkinnässä mainitsen uusista räkkivaloista nopeasti lyhyessä sivulauseessa. No, ne olivat nyt ensimmäisellä testikeikalla. Ja ne toimivat. Tosin mikserin päälle lamppu ei sovi. Siinä valoteho jää liian vähäiseksi. Alla kuva minun työmaastani Savonlinnassa.

Lovex monitor-engineering-land

Keikan jälkeen kello oli vasta vähän, koska olimme aloittaneet jo 21.15 normaalin klubi henkisen 00:30 sijaan. Tästä innostuneina purimme tavaroita ja päätimme käydä yhdellä paikallisessa työt tehtyämme. Soittajapojatkin motivoituivat ajatuksesta niin paljon, että osallistuivat ahkerasti tavaran liikuttamiseen. Roudauksen jälkeen vielä hivenen hyppelyä "altaassa" siis ihan vaan sen verran, että järjestäjä joutui jo kauniisti sanomaan, "yksi hyppy enään ja sitten kotiin" :) Tämän jälkeen suoritettiin siisti siirtyminen hotellin maisemiin, jossa porukka jakautui kahtia, niihin jotka menivät hotelliin ja niihin jotka eivät menneet. Itse kuuluin jälkimmäiseen ryhmään.

Paikalliseen siis. Rumpalistin kanssa tutustuimme uhkapelin ihmeellisen maailmaan.

Rumpali 17 jöröä plussalla. Ei huonosti ensikertalaiselta. ;)

Uhkapelailun jälkeen haimme pienen pienet yöpalat ja siirryimme nukkumatin maahan lepäilemään.

LAUANTAI 14.10.2006 EVIJÄRVI

Päivä aukesi harmaana ja sateisena. Lähdimme liikuttamaan bussia kohti toisella puolen Suomea olevaa Hevijärven NS-Taloa (hups. typo ;)) Bussista on hetken aikaa ollut kadoksissa kuljettajan puoleinen pyyhkijänsulka, johon neuvokkaat saliteknikot (foh ja valomiehet) löysivät uuden eräältä huoltamolta, monitorimiksaajan (allekirjoittanut) levätessä bussinpunkassa. Hyvä! Matka taittui niinkuin se sateisena päivänä taittuu. Hiljaisissa tunnelmissa. Eville saavuimme hivenen myöhässä, mutta ilman suurempaa dramatiikka. Nopeahko setin pystytys, jonka jälkeen makaamista takahuoneessa tylsistyen. Tässä kohtaa yritin myös tehdä blogimerkintää huonoin tuloksin. Takahuoneeseen kuului dj:n soittama musiikki melko voimakkaasti ja tästä johtuen foh-man sekä rumpulipumpulipoika innostuivat arvostelemaan muusikkia. Botenin Anna kipale ei saanut kovinkaan mairittelevia lausuntoja. Itse asiassa rumpali alkoi pohtia ryhtymistä tanssimusiikkituottajaksi. Jäämme odottamaan tuloksia..

Takahuoneessa on aina kivaa ja riehakas tunnelma..

Keikka oli vielä edellistä riehakkaampi mikäli mahdollista. Pojat viihdyttivät yleisöä koko rahalla ja hieman antoivat vielä kaupanpäällekin. Keikan jälkeen oli vuorossa rutiininomainen laitteiden purku ja bussiin siirto. Siinä kamoja purkaessa saimme myös eräältä yleisön meispuoliseltaedustajalta suoraa yleisöpalautetta: Lovex on hanurista..
Mielipiteensä kullakin, mutta silti hän oli maksanut itsensä sisään nähdäkseen bändin.. ;)

Tavaroiden siirtämistä bussiin vaikeutti se, että joku oli sylkäissyt niin sanotun pitkähkön syljen roudausreitille. Järjestäjät eivät ehtineet sille mitään tehdä, joten me harrastimme pujottelua laatikoidemme kanssa. happy happy joy joy!!

Kotimatka sujui uneliaan riehakkaissa tunnelmissa. Tampereella olimme about 06:00 sunnuntaiaamuna.

VIHJE FANEILLE
Tuollainen lappu löytyy bussimme ovesta. Se tarkoittaa, että sisätiloihin EI SAA VIEDÄ tuoreita hedelmiä. Tämä siksi, että emme pidä niistä pienistä kärpäsistä bussissa, emmekä mädäntyvän hedelmän tuoksusta. Olemme hienohelmoja.

Pojat ovat todella iloisia saadessaan lahjoja, mutta jos vain mitenkään mahdollista niin antakaa jotain henkilökohtaisempaa kuin hedelmät. :) Tämä on muuten pitkälti tekniikkaryhmän mielipide eikä kerro bändin edustajien mielipiteestä asiaan, koska heiltä ei ole kysytty mielipidettä tähän asiaan.
Ja allekirjoittanutta voi haukkua sen johdosta. Onhan nimeni NEIN-MAN!

LOPPUKEVENNYS

Toissa viikonloppuhan oli vapaata ja silloin kävin katsomassa Sunrise Avenuen livemeininkiä. Kiitos ko. ryhmälle! Viihdyin mainiosti seuraamassa heidän esitystään! Homma toimi.

En ollut ennen tavannut bändiä, koska olin lomalla kun he olivat Lovexin kanssa samoilla keikoilla. Se ei kuitenkaan tuntunut tahtia haittaavan ja voinkin nyt sanoa ylpeästi tuntevani laulaja Samun ainakin, öö fyysisesti ;)
Mäkin sua!!

Eiköhän siinä ollut tarinaa tarpeeksi tälle erää. Kiitos jos jaksoit tänne asti!

Ok then, back to basics!